Wyszukiwarka artykułów
Znaleziono 29 wyników dla frazy kompilator
Modyfikatory typów w języku C++. Używanie stałych w programach C++.
Do czego służą modyfikatory - wprowadzenie W jednej z poprzednich lekcji przedstawiłem Ci podstawowe typy danych występujące w języku C++. Głównym celem modyfikatorów jest w pewnym sensie zmodyfikowanie istniejących typów danych. Oprócz tej funkcji istnieją też modyfikatory mające ...
Tablice w języku C++. Indeksowanie, dostęp i zapis do poszczególnych elementów tablicy.
Tablice - sens wprowadzania kolejnego "typu" W tym momencie znasz już podstawowe typy danych. Wiesz już jak posługiwać się zmiennymi typów liczbowych, znakowych oraz napisowych. Znasz również modyfikatory, które umożliwiają Ci mieć większy wpływ na podstawowe typy danych. Aby ...
Pętle w języku C++. Pętla for. Pętle sposobem na podobne czynności.
że w linii, w której została zapisana lista stanów początkowych, warunków końcowych i zmian, nie ma średnika. Jeśli postawisz tam średnik, kompilator nie poinformuje Cię o błędzie, ale program nie wykona się tak, jak tego oczekujesz. Zwróć również uwagę na zapisaną zmianę: ...
Pętle w języku C++ - pętla while. Porównanie pętli w języku C++
Podobieństwo i różnice z pozostałymi pętlami Pętla while jest niejako czymś pomiędzy pętlą for i pętlą do while. Cechą, którą ją łączy z pętlą for jest to, że warunek jest sprawdzany na początku pętli, czyli pętla może się nie wykonać ani razu. Jak pamiętasz zapewne, ...
Instrukcje continue i goto w C++. Obsługa pętli i etykiet w programach C++
Instrukcja continue - podstawy Instrukcja continue podobnie jak instrukcja break jest związana z pętlami i podobnie jak instrukcję break można ją stosować zarówno w przypadku pętli for, while jak i do while. Różnicą jest to, że instrukcji tej nie stosujemy gdy używamy instrukcji switch ...
Operator warunkowy i instrukcja switch. Podejmowanie decyzji w języku C++
Wprowadzenie Podejmowanie decyzji w programach jest bardzo ważną kwestią. Niewątpliwie, gdyby nie możliwość podejmowania decyzji, tak naprawdę żadne programy by nie istniały, bowiem wówczas niemożliwe by było sprawdzenie, co użytkownik nacisnął albo jaką opcję wybrał. Ty ...
Typ logiczny i typ wyliczeniowy. Kolejne typy danych w języku C++
Wprowadzenie Znasz już podstawowe typy danych i operatory. W ostatnim czasie przedstawiłem Ci tablice, pętle i wiele różnych przydatnych instrukcji. W tej lekcji poznasz 2 kolejne typy danych, z czego jeden jest bardzo ważny i używasz go nieświadomie niemal przez cały czas trwania tego ...
Definicja, deklaracja, inicjalizacja - ważne pojęcia w języku C++
pojęć używałem już w poprzednich lekcjach, jednak dopiero teraz nadszedł odpowiedni moment na ich wyjaśnienie. Deklaracja Deklaracja informuje kompilator, że dana nazwa jest już znana. Pamięć dla obiektu nie zostaje jednak przydzielona. Do obiektu nie możemy się odwoływać, nie możemy ...
Zasięg zmiennych w języku C++. Zmienne globalne i zmienne lokalne.
Wprowadzenie Jeśli dokładnie śledzisz wszystkie przykłady zamieszczone w kursie, udało Ci się na pewno spostrzec, że wszystkim zmiennym w naszych programach nadawaliśmy unikalne nazwy. Inaczej mówiąc, nie zdarzyło się, aby dwie zmienne w programie miały taką samą nazwę. Nie ...
Przesłanianie zmiennych w języku C++. Zasięg a dostęp do zmiennych.
Wprowadzenie W poprzedniej lekcji przedstawiłem Ci podstawowe zasady dotyczące zmiennych, zarówno globalnych jak i lokalnych. Nie wyjaśniłem jednak jeszcze wszystkiego odnośnie nazewnictwa zmiennych i współistnienia obok siebie zarówno zmiennych globalnych, jak i lokalnych oraz współistnienia ...