Kurs C++ - Poziom 2
Lekcja 11. Modyfikatory typów w języku C++. Używanie stałych w programach
W tej lekcji poznasz modyfikatory, które umożliwiają tworzenie nowych typów danych z typów podstawowych i zarazem dają nowe możliwości. Dowiesz się również jak używać stałych w programach.
Lekcja 12. Tablice w języku C++. Podstawowy sposób organizacji danych.
Tym razem przedstawię Ci co należy zrobić jeśli w programie mamy bardzo dużo danych. Poznasz tablice w języku C++, które umożliwiają przechowywanie danych tego samego typu. Dowiesz się jak takie dane przechowywać oraz jak się do nich odwoływać.
Lekcja 13. Pętle w języku C++ - pętla for
W tej lekcji poznasz pętle i zrozumiesz sens ich istnienia. W tej lekcji przedstawiona zostanie podstawowa pętla w języku C++ - pętla for. Jest ona najpowszechniej używana, dlatego też nie możesz jej nie znać.
Lekcja 14. Pętle w języku C++ - pętla do while
W tej lekcji poznasz kolejny rodzaj pętli - pętlę do-while. Co prawda nie jest ona tak powszechnie stosowana jak pętla for, ale jest równie użyteczna i na pewno nawet początkujący programista, nie może jej nie znać.
Lekcja 15. Pętle w języku C++ - pętla while
Pętla while, podobnie jak pętla do while jest niewątpliwie warta poznania. Prędzej czy później będziesz jej używać bardzo często w swoich programach. W taj lekcji przeczytasz również podsumowanie dotyczące pętli w C++.
Lekcja 16. Tablice i pętle w języku C++. Efektywne zarządzanie danymi w C++
Dopiero w tej lekcji poznasz prawdziwą moc pętli w języku C++. Przekonasz się, w jaki sposób łatwo odwoływać się do tablic i dokonywać na nich wielu operacji przy użyciu poznanych wcześniej pętli.
Lekcja 17. Instrukcja break w C++. Przerywanie pętli w języku C++
Jeśli chcesz wiedzieć w jaki sposób uzyskać przewagę nad innymi i sprytnie korzystać z pętli w C++, tutaj się tego dowiesz. Instrukcja break pozwoli Ci oprócz przerwania pętli, zdobywać dodatkowe informacje.
Lekcja 18. Instrukcje continue i goto w C++. Obsługa pętli i etykiet w programach C++
Tutaj dopełnisz swoją wiedzę dotyczącą pętli w języku C++. Poznasz dwie instrukcje: instrukcję continue oraz instrukcję break, które umożliwią Ci bardziej skomplikowane i użyteczne manipulacje działaniem pętli.
Lekcja 19. Operator warunkowy i instrukcja switch. Podejmowanie decyzji w języku C++
Dzięki tej lekcji poznasz uproszczoną notację dla prostych instrukcji warunkowych w języku C++ oraz bardzo wygodny zapis umożliwiający Ci sprawdzanie wielu warunków logicznych (instrukcja switch), który niewątpliwie poprawi czytelność Twoich programów.
Lekcja 20. Typ logiczny i typ wyliczeniowy. Kolejne typy danych w języku C++
W tej lekcji przedstawię Ci dwa typy danych: typ logiczny i typ wyliczeniowy. Typ logiczny był tak naprawdę już przez Ciebie nieświadomie stosowany, a typ wyliczeniowy umożliwia tworzenie własnych typów danych i sprawniejszą pracę programu.